Na ratunek królestwu („Król uciekinier”)

http://someculturewithme.blogspot.com/2015/02/na-ratunek-krolestwu-krol-uciekinier.html

Po udanej lekturze pierwszego tomu Trylogii władzy, postanowiłam dość szybko sięgnąć po „Króla uciekiniera”, który okazał się równie wspaniały jak „Fałszywy książę”. Nie brałam wręcz pod uwagę możliwości, że będzie gorszy i nie myliłam się.

Ledwo prawowity dziedzic zasiada na tronie, gdy już zaczyna grozić mu niebezpieczeństwo. Krążą pogłoski na temat zamachu na króla, regenci pragną pozbawić Jarona tronu, a Carthyę ze wszystkich stron otaczają wrogowie. Aby uratować królestwo i własne życie, król musi je opuścić. Kieruje się do nowych wrogów piratów, którzy sprzymierzyli się z wrogą królestwu Awenią. Jaron musi znaleźć sposób, na pokonanie wroga, w przeciwnym wypadku Carthyę czeka zagłada.

Jestem wielką fanką piratów, ale zdałam sobie sprawę, że po raz pierwszy spotykam się z nimi na kartkach książki. Byłam bardzo ciekawa jak autorka wprowadzi nas w ich wątek i czym nas zaskoczy. Nie myliłam się, gdyż pani Nielsen nie trzyma się utartych schematów, ani nie idzie na skróty. Wartka akcja, ciągłe zaskoczenia i zwroty akcji zatrzymują nas do ostatniej przeczytanej strony.

 Autorka nie daje nam zapomnieć, kim tak naprawdę są bohaterowie. To młodzi ludzie, których los został zaplanowany i przypieczętowany. Muszą zmierzyć się z przeciwnościami, których nikt za nich nie pokona. Jednocześnie na kartach powieści widzimy jak bohaterowie dojrzewają, podejmują trudne decyzje, których konsekwencje ponoszą. Uczą się nie popełniać tych samych

 „Król uciekinier” to kolejny świetny tom w znakomitej Trylogii władzy. Ciągle dziwi mnie fakt, że ta trylogia jest tak mało znana. Autorka świetnie kreuje świat i bohaterów, czym zapewnia kilka godzin naprawdę przyjemniej lektury. Cieszę się, że zostały zakupione prawa do ekranizacji, mam jednak nadzieję, że nie zmieni on wspaniałej fabuły, w coś niewartego uwagi.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Zatracona w słowach © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka