O książkach i dla książek, czyli co mówią same o sobie?

http://someculturewithme.blogspot.com/2015/04/o-ksiazkach-i-dla-ksiazek-czyli-co.html
(źródło)
Dzisiaj rozpoczynam kolejny nowy cykl. Prowadzę specjalny zeszyt, do którego po przeczytaniu książki przepisuję wszystkie, według mnie najlepsze cytaty. Każdy nowy post z tego cyklu będzie miał inne hasło przewodnie, do którego będę dobierać cytaty. Na dobry początek wybór padł na książki, poniżej macie 10 cytatów z książek które przeczytałam, lub które mam w planach, ale natknęłam się na cytat i nie mogłam go nie zapisać. Zapraszam do czytania.

„Zawsze trzeba być ostrożnym z książkami i z tym, co w nich jest, bo słowa mają moc zmieniania ludzi.”

Cassandra Clare - „Mechaniczny Anioł”
 Jedna z moich ulubionych autorek i jedna z moich ulubionych trylogii. Z książek Cassandry Clare mogłabym wypisać dziesiątki  pięknych i wartościowych cytatów, więc na pewno nie raz przetoczy się jeszcze przez ten cykl.
„Książki, które świat nazywa niemoralnymi, to są właśnie te, które światu wykazują jego własną hańbę.”

Oscar Wilde - „Portret Doriana Graya”
 Cudowny Oscar Wilde i niesamowity „Portret Doriana Graya”, tutaj chyba nie potrzeba komentarza.   
„Bądź co bądź, po to właśnie piszę się i czyta książki. Dobre czy złe, pomagają oszukać czas.”

Stephen King - „Worek Kości”
Nawet mistrz grozy znalazł w swojej powieści miejsce dla książek i wyjaśnienia ich sensu.
„Książki są lustrem: widzisz w nich tylko to co, już masz w sobie.”

Carlos Ruiz Zafón - „Cień Wiatru”
Cytat, który powinnam właściwie podać jako pierwszy. Jest to chyba najbardziej popularny książkowy cytat z którym miałam styczność, ponieważ nawet osoby, które nie czytały książki go znają. Ja należę jednak do tej pierwszej grupy, gdyż „Cień Wiatru” jest jedną z moich ulubionych książek, do której powracam i powrócę pewnie nie raz.
„Umysł potrzebuje zaś książek, podobnie jak miecz potrzebuje kamienia do ostrzenia .”

George R. R. Martin - „Gra o tron”
  Uwielbiam ten cytat, chociaż szczerze nie miałam jeszcze styczności z twórczością Martina. Zawsze gdy chce się za nią zabrać w moje ręce wpada jakaś inna książka i odwraca moją uwagę. Wiem, że jestem okropna ponieważ obejrzałam wszystkie sezony i niedługo zabieram się za piąty, dlatego ma nadzieję, że wkrótce sięgnę również po pierwszy tom sagi „Pieśni Lodu i Ognia”.
Są książki, których grzbiety i okładki stanowią najlepszą ich część.”

Charles Dickens
Nie mogłam się powstrzymać, aby nie zacytować jednego z moich ulubionych autorów. Jedyny i niezawodny Charles Dickens, który zawsze ma w cytat dla mnie. Jest to jednak prawda w największym stopniu, choćbym nie wiem jak piękną okładkę miała książka to co znajduje się w środku może bardzo odbiegać od ideału.
„Lubił książki, ponieważ uwielbiał sam akt czytania, magię przemieniającą linie na papierze w słowa w jego głowie. ”

John Green - „19 razy Katherine”
 Mimo że „19 razy Katherine” nie była może najlepszą książką Greena nie znaczy to, że nie mógł się w niej znaleźć czytający bohater.
„Kiedy zdecydowała się opisać swoją historię, rozważała dokładnie, od kiedy książki i słowa zaczęły znaczyć nie tylko to, co znaczyły, lecz wszystko. ”

Markus Zusak - „Złodziejka Książek”

Książka, która według mnie powinna zostać lekturą. Piękna historia o sile słowa i tego jak bardzo może ono wpłynąć na  nasze życie.
  „Większość ludzi chodzi do księgarni, nie bardzo wiedząc, co chcą kupić. Książki stoją na półkach i w jakiś magiczny sposób podpowiadają, że to właśnie je trzeba zabrać do domu. Odpowiednia osoba, dla właściwej książki. Tak jakby wiedziały, czyjego życia częścią powinny się stać, jak mogą je zmienić, nauczyć kogoś czegoś, wywołać uśmiech na twarzy we właściwym momencie. ”

Cecelia Ahern - „Pamiętnik z przyszłości”
 Cecelie Ahern poznałam przy lekturze „Love, Rosie” i na pewno sięgnę po inne jej książki, w tym po „Pamiętnik z przyszłości”, którego po tak pięknym cytacie nie mogę sobie odpuścić.
„Na świecie jest za dużo książek, żeby je wszystkie przeczytać w ciągu jednego życia, trzeba gdzieś zakreślić sobie granice. ”

Diane Setterfield - „Trzynasta Opowieść”
Smutne, ale prawdziwe. Jest tak wiele książek, które chciałabym przeczytać, a ciągle dochodzą nowe. Nie mam jak znaleźć na nie wszystkie czas, choć nie wiem jak bardzo bym chciała. Kiedyś na pewno wyznaczę sobie taką, granicę, ale jeszcze nie teraz, jest dobrze i niech na razie tak zostanie. Jeśli ktoś nie czytał „Trzynastej Opowieści” to niech się za nią zabierze, uwierzcie mi na słowo, nie pożałujecie.

Które cytaty podobały Wam się najbardziej? Których autorów znacie? Które książki czytaliście, a które zamierzacie przeczytać? Czy podoba Wam się taki cykl?

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Zatracona w słowach © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka