Miłość kieruje się własną logiką, za nic mając nasze plany czy zamiary


Ava Lavender nie jest superbohaterką, nie jest też aniołem, który zstąpił z nieba, nie potrafi latać, jednak urodziła się ze skrzydłami. Dla wielu stała się uosobieniem mitu, dziwolągiem i potworem, a nawet istotą boską. Sama Ava nie akceptuje swojego wyglądu i z całego serca pragnie poznać odpowiedzi na pytania dotyczące jej pochodzenia. Kim jest, a kim powinna się stać? Jak to możliwe? Co skrywa przeszłość, a co zwiastuje przyszłość? Ava, aby poznać odpowiedzi na dręczące ją pytania, cofa się wstecz, do czasów swojej matki i babki, do momentu, w którym wszystko się rozpoczęło.

O Osobliwych i cudownych przypadkach Avy Lavender było głośno dosłownie wszędzie. Ja sama odkąd natknęłam się na zapowiedź tej książki, wyczekiwałam jej z wielkim podekscytowaniem. Nie wiedziałam, czego spodziewać się po tak wychwalanej powieści, która jest w dodatku debiutem autorki, jednak to nie umniejszało zapału, z jakim zabrałam się do lektury. Dopiero po jej zakończeniu zrozumiałam, dlaczego podbiła serca tak wielu osób, do których grona również trafiłam, oraz że historia tej osobliwej rodziny na pewno pozostanie ze mną na długo.

Ava Lavender jest nie tylko główną bohaterką powieści, ale i jej narratorką. Po zaskakującym i fascynującym wstępie znika jednak na ponad sto stron, ustępując miejsca swoim przodkom, których historia okazuje się niemniej interesująca niż nasza skrzydlata bohaterka. Muszę przyznać, że początkowo byłam zaskoczona tym zabiegiem autorki, ponieważ sama książka liczy niecałe trzysta stron, które czyta się w zastraszającym tempie. Później jednak zrozumiałam jej zamysł, gdyż ta powieść nie skupia się wyłącznie na  postaci Avy, ale na całym rodzie Lavenderów. Dziewczyna opowiada historię swojej babki, która widzi duchy zmarłego przed laty rodzeństwa, matki, która za pomocą wyostrzonych zmysłów potrafi wyczuć nadciągającą katastrofę, a także swoją, dziewczyny ze skrzydłami, która nie potrafi latać.

Leslye Walton w pełni wykorzystała nieograniczone niczym pole manewru i podarowała czytelnikom piękną powieść utrzymaną w duchu realizmu magicznego. Chociaż fantastyczne wydarzenia nie mają prawa bytu w prawdziwym świecie, to historia Avy wydaje się niezwykle realna. Otacza ją aura tajemniczości, choć na pierwszy rzut oka wygląda dość niepozornie. W rzeczywistości jest jednak bardzo klimatyczna i doprawiona nutką melancholii. Cała historia, którą snuje Ava prowadzi do brutalnego punktu kulminacyjnego, po którym następuje niezwykle tajemnicze i subtelne zakończenie, które każdy może zinterpretować na swój własny sposób.

Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender to magiczna, dziwna i fascynująca historia, pełna emocji i uczuć, która wprawi czytelnika w stan zadumy i skłoni do refleksji. To opowieść o zaprzepaszczonych szansach, utraconej miłości i niespełnionych marzeniach, niezwykle osobliwa i cudowna, która zapada w pamięć i pozostaje w sercu. 

  
Za możliwość poznania osobliwej histori Avy serdecnie dziękuję Wydawnictwu SQN 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Zatracona w słowach © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka